Real money

آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت

آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت

ارائه مطالب آموزشی - راه و روش کسب درآمد از طریق اینترنت - آموزش و کار با سایتهای درآمد زا - استخراج انواع ارز دیجیتال-آموزش تصویری کسب درآمد

طبقه بندی موضوعی
Fire Faucet : The Best Auto Faucet Coinzilla Bitcoin Ad Network Allcoins.pw promo

سال نو مبارک

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶ ق.ظ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۷
حامد م.ی

نظرات  (۱)

پرورش مرغ بومی

یکی از روش‌های تولید و پرورشی که اکثر روستاییان به آن علاقه دارند، پرورش مرغ بومی است. مرغ‌های بومی به‌ندرت بیمار می‌شوند زیرا در برابر میکروب‌ها و بیماری‌های مخصوص طیور مقاومت بالایی دارند.

همچنین می‌توان از خواص زیاد و مغذی بودن تخم این نوع مرغ‌ها نیز بیان کرد بنابراین پرورش این نوع مرغ‌ها بسیار به‌صرفه‌تر از مرغ‌های صنعتی می‌باشد و میزان سوددهی آن‌ها نیز به‌مراتب بالاتر است. ما در این مقاله شمارا با مزیت‌های مرغ بومی، انتخاب نژاد خوب مرغ بومی و همچنین راه‌های پیشگری از بیماری مرغ‌های بومی آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

 

انتخاب نژاد خوب برای پرورش مرغ بومی

به‌طورکلی نژاد مرغ‌های بومی را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود که شامل موارد زیر است:

  • نژاد سبک
  • نژاد سنگین
  • نژاد ترکیبی

 

برای تولید تخم‌مرغ، نژادهای سبک بهترین گزینه است که وزن این نوع مرغ‌ها باید بین یک تا دو کیلوگرم باشد.

نژاد بعدی که می‌خواهیم در مورد آن توضیح دهیم نژادهای سنگین است این نوع نژاد برای تولید مرغ‌های سنگین مناسب است که وزن مرغ باید بیشتر از 3 کیلوگرم باشد.

و آخرین نژاد، نژادهای ترکیبی هستند که این نوع نژاد برای تولید هم مرغ و هم تخم‌مرغ مناسب است که وزن این نوع مرغ‌ها باید بین 2 تا 3 کیلوگرم باشد.

اگر کشاورزی قصد داشته باشد که کیفیت تولید مرغ و تخم‌مرغ‌های خود را افزایش دهد می‌تواند نژاد مرغ‌ها را با استفاده از نژاد ترکیبی اصلاح کند. برخی از متخصصان پرورش مرغ برای انتخاب نژاد خوب به این مراحل محدود نمی‌شوند و برای پرورش نژاد برتر برخی از ویژگی‌ها را نیز در نظر می‌گیرند که این خصوصیات شامل موارد فوق است: مقاوم بودن در برابر بیماری، میزان خوراک مرغ، اندازه تخم‌مرغ و همچنین شکل خاص مرغ.

مرغ‌های بومی نسبت به مرغ‌های معمولی خیلی دیرتر تخم می‌گذارند. مرغ‌های معمولی با توجه به نژاد و همچنین رشدشان در 22 تا 32 هفتگی تخم می‌گذارند؛ در زمان تخم‌گذاری باید به منبع تغذیه‌ای نوع مرغ‌ها نیز توجه شود زیرا این نوع مرغ‌ها باید در زمان تخم‌گذاری به منابع تغذیه‌ای غنی از کلسیم دسترسی داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی